Hospodský D&D



Malej prolog, kterej stejně všichni přeskočí...


Hospoda ve vesnici poblíž Florie 2003. U jednoho stolu sedí Johnas, Fil, Sabin, Včela, Nešpi a Hans. Prostě celej Koncil. A jak tam tak sedí, nemaj co dělat. Tradičně. Chlastání je nuda (občas) a tak bylo třeba něco vymyslet. Ten nápad vlastně vznikl náhodou, a to tak, že Parchantě a Včela se nejdřív bavili o BG (PC hra, zná to každý máslo) a pak se začali trumfovat v sesílání různejch kouzel a protikouzel. A taky se mmch. ptali Johnasa na kouzla :-). A pak se od vedlejšího stolu otočil Loki a všichni začali pařit něco, co ostatní udivilo. U té hry, kterou vám teď představím, strávila tato čtveřice více než tři hodiny:-). Doufám, že se budete bavit stejně jako já a oni...
(Johny)

Pravidla

Začneme u předmětů, ke hře potřebných.

Těmi jsou:
a)Mince jakožto postavy-koruny, dvoukoruny, popř. pětikoruny a desetníky, dvacetníky a po jejich zrušení už jen padoše jako potvory.
b)Tužka a účty, na něž si zapíšete své osobní deníky...
c)Tácky jako velmi dokonalé nahrazení poloměru působení kouzla
d)Klasický plynový zapalovač jímž měříte vzdálenosti
e)Další hospodské věci, jako terén (krýgl je sekvoj, popelník je pevnost apod.)
f)Sirky na odměřování útoků, životů apod.
g)Znalost DnD pravidel, pár lidí do party...

Teď již pokročme k samotné hře...

První věcí je výběr povolání, jež budete hrát. Rasa není podstatná a nijak nemění vaše vlastnosi, ale snažte se to volit v rámci možností. Např. Orc Mage je shit, ale Orc Shaman (který je jinak shodný s magem) je mnohem lepší... Povolání jsou podle pravidel D&D, popř. jiných jim podobných, podle toho, na čem se dohodnete. Nezapomeňte se smluvit na levelu vašich postav.
Takže už máte zvoleno povolání a rasu. To si napíšete tužkou na účtové papíry, jež vyžebráte od obsluhy. Věc další jsou životy-čtyři sirky různé délky (nalámané), jež někdo ukrývá v ruce, aby byly vidět jen konce s hlavičkami stejně vysoko.Vy si vyberete, která se vám líbí a podle délky dostáváte životy. Např.:
Povolání Level Délka sirky Životy
Barbarian
1
nejkratší
3
Barbarian
1
kratší
6
Barbarian
1
delší
9
Barbarian
1
nejdelší
12

Na vyšších levelech si vždycky vezmete základ tohoto leveu a ten s prodlužující se sirkou násobíte (2x, 3x, 4x). Všechny povolání a jejich životy zde:
Povolání Level Základ x Povolání Level Základ x Povolání Level Základ x Povolání Level Základ
Barbarian
1
3
Bard
1
2
Cleric
1
2
Druid
1
2
Barbarian
2
6
Bard
2
3
Cleric
2
4
Druid
2
4
Barbarian
3
9
Bard
3
5
Cleric
3
6
Druid
3
6
Barbarian
4
12
Bard
4
6
Cleric
4
8
Druid
4
8
Barbarian
5
15
Bard
5
8
Cleric
5
10
Druid
5
10
Barbarian
6
18
Bard
6
9
Cleric
6
12
Druid
6
12
Barbarian
7
21
Bard
7
11
Cleric
7
14
Druid
7
14
Barbarian
8
24
Bard
8
12
Cleric
8
16
Druid
8
16
Barbarian
9
27
Bard
9
14
Cleric
9
18
Druid
9
18
Barbarian
10
30
Bard
10
15
Cleric
10
20
Druid
10
20
Barbarian
další
+3
Bard
další
+2
Cleric
další
+2
Druid
další
+2

Povolání Level Základ x Povolání Level Základ x Povolání Level Základ x Povolání Level Základ
Fighter
1
3
Monk
1
2
Paladin
1
3
Ranger
1
3
Fighter
2
5
Monk
2
4
Paladin
2
5
Ranger
2
5
Fighter
3
8
Monk
3
6
Paladin
3
8
Ranger
3
8
Fighter
4
10
Monk
4
8
Paladin
4
10
Ranger
4
10
Fighter
5
13
Monk
5
10
Paladin
5
13
Ranger
5
13
Fighter
6
15
Monk
6
12
Paladin
6
15
Ranger
6
15
Fighter
7
18
Monk
7
14
Paladin
7
18
Ranger
7
18
Fighter
8
20
Monk
8
16
Paladin
8
20
Ranger
8
20
Fighter
9
23
Monk
9
18
Paladin
9
23
Ranger
9
23
Fighter
10
25
Monk
10
20
Paladin
10
25
Ranger
10
25
Fighter
další
+3
Monk
další
+2
Paladin
další
+3
Ranger
další
+3

Povolání Level Základ x Povolání Level Základ x Povolání Level Základ
Rogue
1
2
Sorcerer
1
1
Wizard
1
1
Rogue
2
3
Sorcerer
2
2
Wizard
2
2
Rogue
3
5
Sorcerer
3
3
Wizard
3
3
Rogue
4
6
Sorcerer
4
4
Wizard
4
4
Rogue
5
8
Sorcerer
5
5
Wizard
5
5
Rogue
6
9
Sorcerer
6
6
Wizard
6
6
Rogue
7
11
Sorcerer
7
7
Wizard
7
7
Rogue
8
12
Sorcerer
8
8
Wizard
8
8
Rogue
9
14
Sorcerer
9
9
Wizard
9
9
Rogue
10
15
Sorcerer
10
10
Wizard
10
10
Rogue
další
+2
Sorcerer
další
+1
Wizard
další
+1


Další částí hry samotné jsou zbraně a brnění.
Vaši postavu musíte samozřejmě vybavit a to spíše podle domluvy, než podle nějakých pravidel.Zranění zbraní - podle délky sirky, kterou si vytáhnete. Kritycký úspěch, popř.neúspěch nastane, pokud si dvakráte za sebou vytáhnete nejdelší, respektive nejkratší sirku. Při kritičáku dáváte v tomto kole dvojnásobné zranění, při fatálu se zraníte sami za normální damage (taháte si novou sirku).Písmeno O za jménem zbraně znamená obouruční zbraň... Zbraně mají alespoň orientační ceny, které vám pomohou srovnat výbavu. V kolonce povolání jsou vypsána povolání, která tento typ zbraně mohou používat (BB-Barbarian, BA-Bard, C-Cleric, D-Druid, F-Fighter, M-Monk, P-Paladin, RA-Ranger, RO-Rogue, S-Sorcerer, W-Wizard, A-Všichni)
zbraň nejkratší kratší delší nejdelší dostřel cena povolání
Nic
0 (M=2)
1 (M=4)
2 (M=6)
3 (M=8)
-
0
A
Dýka
1
2
3
4
1
2gp
A
Lehký palcát
2
3
5
6
-
5gp
A
Srp
2
3
5
6
-
6gp
A
Palice
2
3
5
6
-
0
A
Krátké kopí
2
3
5
6
1
2gp
A
Těžký palcát
2
4
6
8
-
2gp
BB, C, F, M, P
Hůl
2
3
5
6
-
0
A
Lehká kuše
2
4
6
8
3
35gp+1gp 10 šipek
BB, BA, F, M, P, RA, RO, S, W
Prak
2
4
6
8
2
0
BB, BA, C, D, F, M, P, RA, RO, S, W
Těžká kuše
3
5
8
10
3
50gp+1gp 10 šipek
BB, F, M, P, RA, RO, S, W
Oštěp
2
3
5
6
2
1gp
A
Vrhací sekera
2
3
5
6
1
8gp
A
Sekerka
2
3
5
6
-
6gp
BB, F, M, P, RA
Obušek
2
3
5
6
-
1gp
A
Krátký meč
2
3
5
6
-
10gp
BB, BA, F, P, RA, RO, S, W
Válečná sekera
2
4
6
8
-
10gp
BB, F, P, RA
Dlouhý meč
2
4
6
8
-
15gp
BB, BA, F, P, RA
Krumpáč
2
3
5
6
-
8gp
A
Šavle
2
3
5
6
-
15gp
BB, D, F, P, RA
Trojzubec (O)
2
4
6
8
-
15gp
BB, F, P, RA
Válečné kladivo
2
4
6
8
-
12gp
BB, F, P, RA
Turecká šavle
2
4
6
8
-
75gp
BB, F, P, RA
Řemdih
3
5
8
10
-
15gp
BB, C, F, P, RA
Halapartna (O)
3
5
8
10
-
8gp
BB, F, P, RA
Velká sekera (O)
3
6
9
12
-
20gp
BB, F, P, RA
Kyj (O)
3
5
8
10
-
5gp
BB, F
Obouruční meč (O)
3
5
8
10
-
8gp
BB, F, P
Dlouhé kopí (O)
2
4
6
8
-
5gp
BB, F, P, RA
Kosa (O)
2
4
6
8
-
18gp
BB, F
Krátký luk (O)
2
3
5
6
3
30gp+1gp 20 šípů
BB, F, M, P, RA, RO
Dlouhý luk (O)
2
4
6
8
3
75gp+1gp 20 šípů
BB, BA, F, P, RA, RO


Pohyb a další podobné věci, které musíte měřit: Měření probíhá pomocí zapalovače. Všechna kouzla, střelné a vrhací zbraně mají napsán dostřel. Každá postava (nebo nestvůra, pokud nemá speciální schopnost) se může v jednom kole pohnout o 1 délku.
BOJ!!! Boj probíhá tak, že váš nepřítel si vezme sirky různé délky do ruky a vy si vyberete. Tak ubíráte životy. Stejně dělá váš nepřítel. Brnění vám přidává životy, nic jiného (zatím)...


KOLO

Kolo je sestava tahů všech hráčů a dalších postav - nestvůr apod. Kolo začíná hráč, který si vytáhne nejdelší sirku, pokračuje další se sirkou kratší a tak dál. Hráč, který je na tahu dělá toto:
a)Pohybuje se o určený počet délek zapalovače (obyčejně 1), pohybuje svýmy nestvůrami apod.
b)Útočí na koho chce, popř. kouzlí
c)Končí svůj tah a pokračuje další hráč
Velmi často se stane, že je pohyb vynechán a to z důvodu kouzlení či jiné akce, která je příliš dlouhá na to, aby se mohl ještě pohybovat.
Tahy následují jeden za druhým, stejně jako kola a tak ubíhá celá hra. Užívejte si, používejte všechny schopnosti a hrajte si. Upravujte moje pravidla a rady mi posílejte...
Rada na konec: Tabulky doporučuju vytisknout a nosit stále při sobě...

Vymyslel a sepsal Johny