Skřetí jeskyně v hoře Kurinam
A1: Úvodní místnost-vchod do jeskyně- vchod zakryt větvemi. Jsou tu na 4-sáhových řetězech uvázáni 4 obyčejní vlci (viz. přír. DrD) automaticky zaútočí na postavy. Dveře v místnosti jsou dřevěné, obité železem. Stěny jsou hrubě otesané ze skály.
Z: Nic
A2: Obyč. Místnost. Dveře na V. jsou zamčené.
Z:Nic
A3: Strážnice. V SZ a SV rohu jsou dvě lavice. Hlídači- 2 orkové s krouž. Zbrojí, štítem, řemdihem/kladivem. Každý má u sebe 1k6 zlatých. Když uvidí postavy, zaútočí- nevyjednávají.
Z: Řeč 2 lidí (40%)
A4: Obrovská místnost přírodního vzhledu. Na V jsou tajné dveře (vysoké 4 sáhy, široké 3 sáhy) s nápadností. Obj. 25% V místnosti žije obr lidožrout. V SV rohu místnosti je hromada kostí, kupka slámy na které obr spí a nějaké věci po zabitých hrdinech ( poklady v hodnotě 150/10). SZ rohem místnosti protéká říčka otvory ve skále (50 cm od hladiny vysoké, 1 m široké) do místnosti A6. Obr se postavy pokusí zabít a sežrat.
Z: Dupání, funění, chřestění (kostí), nárazy do zdi (75%)
A5: Malé jeskynní jezírko s malým ostrůvkem uprostřed. Na něm je pohřben v sarkofágu bývalý trpasličí král Trutrofar IV. Pokud postavy otevřou sarkofág, může je postihnout prokletí (ppe), postihy na vlastnosti nebo nějaké jiné věci- to záleží pouze na usnesení PJ. V sarkofágu jsou též nějaké poklady (200/50).
Z: Tekoucí voda, kapání (20%)
A6: Velitelství hlídek. Na severu mříž do A7. Je zde jeden zlobr a průběžně hlídkuje i druhý který chodí A6, A8, A9. Rozhodnutí jestli zde je zrovna když jsou tu postavy je na usnesení PJ. V SZ a JV rohu jsou lavice a stoly- na stolech nějaké papíry ve skřetím jazyce ( rozpisy hlídek, jídelníček, …nic zajímavého J ). Jeden ze strážců má klíč od A7.
Z: Občas těžké kroky, mumlání (15%)
A7: Malá cela, ve které mohou postavy najít: 2k10 01-33 Přátelskou postavu, která je bude provázet (PJ rozhoduje vlastnosti!) 34-66 Hromádku kostí, max.5 stříbrných, 67-00 Ducha, kterého probudí svou přítomností.
Z: Nic
A8: Obrovská místnost s 3 patrovými lůžky po celé místnosti. Může zde být najednou až 21 nestvůr (z toho 2 zlobři, 2 orkové, 2 goblini, zbytek skřeti). PJ ustanoví počet nestvůr podle stavu postav. Jsou zde i nějaké poklady (50/0).
Z: chrápání (5%)
A9: Strážnice, sídlo osobní hlídky velitele celé jeskyně. Jsou tu 2 trollové (pokud zrovna nespí-jinak jeden). Trollové mají: kožené brnění, sekeru a každý má u sebe 2 nebo3 zlaté. V případě útoku postav na A6 přispěchají na pomoc. V místnosti jsou také stoly s podobnými dokumenty jako v A6.
Z: Řeč dvou osob (20%)
A10: Prázdná místnost s kamennou sochou (viz. Socha kamenná-přír. DrD), zaútočí na postavy.
Z: Nic
A11: Stejné jako v A10
Z: Nic
A12: Stejné jako v A10, A11, ale na JV jsou zdobené dveře vedoucí do
labyrintu.Z: Nic
A13: Skřetí kuchyně. V době oběda či večeře se zde mohou vyskytovat 3-5 skřetů. Jídlo na stolech je nechutné. Pokud ho postavy sní hrozí jim past Odl-5-nic/pozvracení. Tajné dveře na V mají nápadnost -5%/obj.
Z: V době oběda či večeře: Bublání, sekání, hovor (40%). Jindy nic
A14: Malá strážnice, pro příchody z druhého vchodu. Tímto vchodem se postavy dostanou do hustého pralesa, kde jim hrozí 90% ztracení a posléze smrt hladem, žízní, případně zabití divokými zvířaty. V místnosti je jeden goblin s obouručním mečem a v kroužkové zbroji. Dveře na V místnosti vedou do chodby, která vede do
B4Z: Nic
A15: Skřetí pokladnice. V místnosti postavy naleznou 100 zl, 2 šupinové brnění a 3 perly. Tajné dveře na Z mají nápadnost -5%/ obj. Na S jsou bohatě zdobené dveře, nesoucí náznaky po dobývání. Na dveřích jsou zobrazeny reliéfy z trpasličích dějin. Vypadá to že dveře už po delší dobu nebyly otevírány. Dveře se dají otevřít pouze zasunutím černého a bílého klíče do mechanismu v
B3, který otevře tyto dveře do A16.Z: Nic
A16: Hrobka krále Drumdomdara XVI. Uprostřed místnosti je sarkofág s mumií. Pokud ho postavy otevřou hrozí jim stejná věc jako v A5, ale vevnitř najdou zlatou rytířskou zbroj s obraným číslem o 1 větší než obyčejná. Past v místnosti je šipková.
Z: Nic
A17: Odpočívárna velitele celé jeskyně a jeho osobní gardy. Může se zde vyskytovat sám velitel, nebo někdo z jeho osobní gardy. Velitel + garda-viz popis A22. V místnosti jsou poklady(50/0). Tajné dveře na J mají nápadnost -5%/ obj.
Z: Pokud je někdo přítomen, tak mumlání, kroky. (10%)
A18: předsálí trůnního sálu. Jsou zde 2 železné sochy (přír. DrD), tyto soch
y zaútočí na postavy ihned po jejich příchodu do místnosti.Z: Nic
A19: Skřetí spižírna. Pro jídlo platí stejné věci jako v A13. Jinak nic zajímavého.
Z: Nic
A20: Pracovna velitele jeskyně. Na stolech jsou různé papíry ve skřetím jazyce (pro postavy budou důležité možná tak dokumenty o nájezdech na město Kalahir- tyto dokumenty mohou postavy donést do města a objasnit tím loupeživé nájezdy). V místnosti jsou v truhlicích také nějaké poklady
(20/0).Z: Nic
A21: Malá místnost se studnou uprostřed. V místnosti poletuje Vážka jeskynní. V SV rohu má v trhlině ve zdi doupě, kde se můžou vyskytovat poklady (30/0). Voda ve studni je pitná.
Z: Bzučení (20%)
A22: Trůní sál. Zde se konají všechna zasedání porady apod. Sídlí zde Skřetí velitel (Všechny vlastnosti o 7 vyšší než obyč. skřet, kroužková zbroj, štít, řemdih, 10zl, 1170 zkušeností, ZkZ) a jeho osobní garda (2 goblini, kopí/trojzubec, kroužková zbroj, 20 zl každý). Velitel pravděpodobně už o dr
užině bude vědět a okamžitě se ji pokusí zabít. Tento boj bude pro postavy velice těžký. Pokud postavy velitele zabijí, můžou mu vzít jeho korunu(200zl), a ve městě ji prodat. Tímto dosvědčí že zabili velitele skřetů a že nájezdy z hory Kurinam přestanou, a do jeskyně se opět můžou vrátit trpaslíci.Z: hovor (30%)
Poznámka: Všechny nestvůry (pokud není uvedeno jinak) jsou popsány v jedné z příruček DrD! Z: -znamená zvuk, který postavy slyší při naslouchání. Tento řádek je umístěn POD!!!! popisem místnosti! Pro lepší orientaci v mapce, je velikost na čtverečkovaném papíře jednoho čtverečku srovnatelná s velikostí místností A7. Toto měřítko bude používáno i v dalších mapách. Na mapě jsou omylem dvě místnosti A5, ale platí pouze ta s oltářem. Druhá místnost A5, která sousedí s A3, A4, A7, A8, A9 je ve skutečnosti místnost A6!!!