Tvorba jeskyní
Tenhle článek se bude zabývat tvorbou jeskyní, a to její logikou, umísťováním potvor apod.
Takže, vezmeme to nejdřív z hlediska stavby jeskyně. Každý kdo ji tvoří by si měl uvědomit, kde jeskyně leží (je logické, že na poušti nemůže být ledový dóm, a někde v zasněžených horách chrám ohně) a kdo ji obývá – jinak vypadá jeskyně skřetů a jinak vypadá jeskyně například zvrácených elfích válečníků. PJ by měl volit vzhled jeskyně tak
é proto, jestli má jeskyni zařazenou do nějakého tažení, nebo spojenou s nějakým úkolem, jako třeba: Tato jeskyně, nyní obydlená skřety, byla dříve majestátou celé trpasličí říše v horách a proto je architektura tak dokonalá atd…. ale v tomto případě nastává další chyba začínajících Pjů – jak se tam ti skřeti dostali? Pokud je dokážeme zabít my, hrdinové na třeba 3. Úrovni, proč je nedokázali pobýt ti trpaslíci, kteří měli více hrdinů a statečných válečníků. Na toto existuje řešení a to obsazovat jeskyně potvorami přímo úměrnými historii jeskyně ( v tomto případě už by bylo logičtější, že tuto trpasličí pevnost dobyli temní mágové s armádami nemrtvých).Další, hodně velká chyba začínajících Pjů je počet obyvatel jeskyně. Je sice hezké, že v jeskyni je 3000 skřetů, ale kde budou spát? Co budou jíst? Co budou pít? S tímhle jsem se setkal už často, například: Kamarád mi ukazoval mapu, kde bylo v jeskyni na formát A4 asi 300 skřetů, z toho v každé místnosti kolem 50 a v celé jeskyni nebyla žádná
postel, žádný zdroj vody ani žádná zásobárna jídla. Co si myslíte že tam ti skřeti dělají? Stojí na místě a čekají až je přijdou hrdinové zabít? Ne! Oni taky žijou (zatím). V každé jeskyni by mělo být (ne-li musí být!): nějaké ubytování pro obyvatele, zdroj pitné vody v jeskyni nebo v bezprostřední blízkosti jeskyně a nějaká zásobárna potravin, možná i nějaká kuchyň, nebo něco takového.Dále přejdeme k umisťování potvor do jeskyně. Je opět logické, že ve dvou sousedních místnostech nemůže být ohnivý drak a banda loupeživých trollů, protože drak by asi trolly okamžitě sežral. Kombinaci bestií do jeskyně vybírejte s rozvahou. Existují už také nějaké ustálené spojení potvor (např. skřeti a goblini, kostlivci a zombie apod.), ale vždy se hodí udělat ně
jakou nečekanou zápletku, třeba jako duch uvězněný v tajné místnosti v jeskyni, kterou si přivlastnila banda zlobrů, nebo zkamenělý elf, který se snaží dostat ven ze svého původního bydliště, které je dnes obydleno vlkodlakem a jeho přisluhovači apod… Pokud PJ dělá jeskyni pro postavy na vyšších úrovních, měl by umisťovat potvory spíše podle kvality než kvantity, je sice hezké že postava za každé kolo zabije dva skřety, ale je to daleko větší nuda, než když používá různé bojové speciální techniky na boj proti mocnému Kostěji nesmrtelnému. Věřte mi, že pro hráče je větší zábava, když i nějaké ty životy ztratí, než když bez škrábnutí se zíváním usekávají hlavy slabým nepřátelům.Tak, a teď k stavbě jeskyně. Jeskyně by měla být umístěna vhodně a měla by být hodně rozvětvená, ne jako že se bude skládat z naprosto rovné chodby na které budou umístěny všechny místnosti, ale ne taky že z první místnosti jeskyně bude vycházet 8 chodeb a v každé další se to bude větvit na dalších 5, takže na konci každé stra
ny bude 60 místností o rozměru 2x2 sáhy! Hodí se, když se do jeskyně umístí nějaké tajné chodby. Tajné chodby si rozdělte na tzv. úkolové a vedlejší – úkolové jsou tajné chodby, kam se postavy musí dostat za účelem nějakého úkolu a PJ by se měl snažit tam postavy navést, a ty vedlejší jsou tajné chodby kam postavy chodit nemusí, ale může je zde čekat pár dobrých předmětů, nebo pokladů. Můžete pro větší zajímavost přidat například skryté jeskynní jezera, tajné hrobky zemřelých panovníků atd.Tak to je všechno co bych k tomu mohl říct. Připomínky apod. posílejte na [email protected]